Poor litte pony..

Publicerat 2014-09-17 kl. 18:58:00 av Isabel Håkansson
Här var då alltså jag sittandes på Philip i söndags då jag hoppade upp på honom en stund och tämjde till honom åt min syster. Philip kan vara SJUKT bråkig med Pernilla, vägra galoppera, bocka, sparka bakut eller dra iväg helt oprovocerat. Pernilla är verkligen inte rätta personen att rida till en häst då hon är rätt mesig av sig, så ibland (absolut inte mer än 2 gånger i månaden max 15 minuter åt gången) så får jag hoppa upp och galoppera Philip, morra lite åt honom ifall det behövs och försöka visa honom att det är mer än okej att vara glad och lite busig, men inte så att det slår över och dem där busen blir till dumheter, liksom.
 
Jag och Philip hoppade faktiskt hinderna på bilden också, jäklar vad den där lilla hästen tar i alltså! Det gäller ju att hoppa högt över dem små 30 cm hindrerna, ni vet ;) För att tillägga så väger jag bara något kilo över 40, så han tar absolut inte skada av det. Philip är ju bara 7 år och ska lära sig rätt från början, så då är det viktigt att han rids rätt och inte får lära in sig av sina dumheter. Rider ni shettis ibland? :)
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Mickis

Jag gjorde förut tillsammans med min dåvarande vän Amanda. ÅH vad jag saknar den tiden ibland alltså!
Måste ju vara bland de roligaste som finns!

Sen körde jag shettisen Danza ganska mycket när min moster köpte henne också. Och det är också någonting som är så sjukt kul! :)

Kör ni Philip nånting? :)

Svar: Förra sommaren gjorde vi det, då vi fick låna Gus vagn. Men nu körs han bara lite då & då när det är marknad eller liknande nere på ösby, hehe! :) Tömkör honom dock!
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-17 @ 19:33:40
URL: http://mikaelasdagbok.blogg.se
Postat av: zuzanna

Haha, vilken sjukt söt ponny! :D
Jag rider inte shettis längre, brukar dock köra & tömköra lite då och då! Dom är så små och söta.
Jättefin blogg btw. Kram!

Svar: Åh tack! Kram!
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-18 @ 11:41:17
URL: http://nattstad.se/zuzanna
Postat av: Jonna

Men sötnosar!! :'D
Du har verkligen inget problem med att rida shettis, du väger verkligen ingenting hjärtat <3

Svar: Du och Arkus jonniis :'D Ibland är det positivt och ibland negativt hehe, är glad att jag kan rida Philip i alla fall, för att underlätta & hjälpa syrran och för att det är förbaskat kul! <3 :D
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-18 @ 11:56:48
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Elin

Åh så söt! Du är ju nästan lagom på honom haha! :) Rider inte shettis då benen skulle släpa i marken ... ;)

2014-09-20 @ 22:21:39
URL: http://nilssonwallden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback