När allt bara sitter sådär perfekt

Publicerat 2014-09-02 kl. 21:08:34 av Isabel Håkansson
2 från idag, & ja, jag var lagom glad efter vårt pass idag haha!

Okej, jag ska försöka få en extremt lång historia kort. Det finns mycket att skriva om dagens ridpass, så mycket glädje, så mycket känslor, så mycket grymt och jag vill bara skrika rakt ut hur mycket jag älskar ponnyn jag har sån tur att få stå som ägare på! Jag gick in med en positiv inställning till dagens ridpass och OM det smittade av sig? Snobben stannade inte en enda gång, han var inte okoncentrerad en enda gång, han tog mina hjälper helt perfekt och han var jätteduktig. Ett stort + får han också för sin stadiga form som han hade passet igenom. 
 
Som jag skrev i igår på Snobbens ridschema så innehöll dagens pass lite bommar. Tränade inte så mycket över dem dock utan travade bara över dem ett fåtal gånger för omväxlingensskull liksom. Nötte mycket fattningar istället vilket gick helt underbart bra! Trots att underlaget var halv-hårt och paddocken är liten hemma på gården så fick vi till upp ett bra tempo och en riktig power-galopp.
 
Imorgon är jag hästledig, men jag hoppas att Sanna jobbar vidare där jag avslutade idag för Snobben var verkligen dunderfin! Efter passet med mig idag så fick Snobben en stor morot och så kylde jag vardera ben i 3 minuter i kallt vatten. Att kyla/värma samt stretcha benen efter ridpass är verkligen vad jag skulle kalla - billig livsförsäkring. Snobben har riktigt fina ben i bra kvalité och när vi var hos veterinären i vintras så blev hon nästan lite chockad över hur fina ben Snobben hade, det är nog inte alltför vanligt i dagens läge. Tyvärr. 
 
 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback