Ett höstkyligt dressyrpass på stubben

Publicerat 2014-09-30 kl. 20:05:01 av Isabel Håkansson
Och Snobben fortsätter leverera.. weho! Idag tog vi oss ett dressyrpass på stubbåkern som vi har tur att ha ca 10 meter ifrån stallplanen, precis över vägen. Fokusen låg på att få till en bra och bekväm form men fortfarande att Snobben skulle trampa under sig, höja ryggen och jobba med hela kroppen. Ibland låg koncentrationen nån heeelt annanstans än på arbetet och mig, men vafasen- han får klart godkänt! Jag tränar för fullt på min egna sits och stabilitet i sitsen när jag rider, mjuk i handen, rak i ryggen och sitta still för att inte störa S. Det finns en massa att tänka på och jag är alltid dötrött i både ben och mage efter ett ridpass.
 
Snobben blev riktigt svettig och han var mer än nöjd under avtravningen, och om inte annat när han fick stå och mumsa på äppelbitar och käka löshö i boxen iklädd i sin gosiga fleece-pyjamas, lillprinsen min.. han ÄLSKAR att bli bortskämd och ompysslad. Förutom ett bra pass på stubbåkern så hann jag även med en massa sysslor i stallet som borde varit gjorda för längesen. B.la mockade jag ur paddocken och ställde ihop hinderparken, krattade stallplanen och smörjde Snobbens sadel grundligt och noggrannt. 
 
Imorgon så ska Snobben skrittas ut en mysig tur i skogen på långa tyglar av Sanna varvat med lite sidvärsrörelser och arbete. Han har gått hårt nu på senaste, så nu vankas det två lugnare dagar för Mr.S där han bara ska få varva ner och ta in allt efter helgen. Har ni gjort nåt speciellt med era hästar idag? :D
 5 bilder ifrån stallet idag, sååå mysigt! Stallet är helt klart mitt place 2 be, varje dag.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Elin Nilsson Walldén

Låter som ett härligt ridpass! Har också en stubbåker bara några meter från stallet, himla bra att rida på haha :)

Svar: Ja, verkligen!
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-30 @ 20:08:25
URL: http://nilssonwallden.blogg.se/
Postat av: Lovisa Magnusson

Åh vilka mysiga bilder :D

2014-09-30 @ 20:14:58
URL: http://lovisamagnusson.horseworld.se/
Postat av: Alma

Nope min fick en förtjänad vilodag idag!:) Btw vilka mysbilder!

Svar: Mysigt! Tacktack!
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-30 @ 20:24:04
Postat av: Julia Axelsson

Åh så mysigt! Ni är grymma!
Jag själv hade hoppträning vilket förövrigt gick SÅ bra, så jag är lika nöjd som du hihi! :)

Kram på dig hjärtat <3

Svar: Åh, tack! Gud vad roligt, längtar tills jag får läsa ett utförligt inlägg om hur det gick! :D

Kram på DIG hjärtis <3
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-30 @ 20:24:39
URL: http://thelijas.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback