En grym stalldag i det fina höstvädret!

Publicerat 2014-09-16 kl. 19:54:25 av Isabel Håkansson
Idag levererade både jag, Snobben, Pernilla och lilla Philip - på riktigt. Snobben och jag tog oss ett pass på banan och Pernilla och Philip tog sig en uteritt och tränade lite galoppintervaller. Ni behöver inte ens fråga mig hur svettig Philip var när jag och Pernilla möttes ute vid grusplan för att skritta av ponnysarna tillsammans, dygnsur var han! Men en svettig och nöjd häst med en dunderglad och nöjd ryttare på ryggen måste betyda att dem ridit ett bra pass ihop iallafall!

I början utav mitt och Snobbens ridpass så var han jättespänstig, skrek efter Philip som han förövrigt har fäst sig alldeles för mycket vid och var allmänt dryg liksom. När vi börjat jobba så blev han betydligt bättre som tur var, och han gick stadigt i form 95% av passet, under dem resterande 5% så gnäggade han för full hals och trippade omkring, hehe. Men över lag så var han JÄTTEduktig och jag är klappade både honom och mig själv på axeln så fort jag suttit av. Träning ger färdighet, oh yes!
 
Efter ridningen så spolade jag av Philip och linimenterade Snobbens ben samtidigt som Pernilla städade stallet och plockade undan, effektivt & snabbt gick det. Slängde åt dem deras middagspåsar packade med hö som dem fick käka i hagen som ett avslut på en underbar stalldag! Lovelovelove.
Alltså en fråga, HUR söt är inte mina ponnypojkar på en skala från 1-10? Förresten, jag har en bild när jag rider Philip från i söndags när jag fick sitta upp på honom en stund eftersom han var lite bråkig med syrran.. vill ni se? ;) 5 visade intressen och sen visar jag, tro mig - det är en rolig syn!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Jaaa

Jag vill gärna se! Ps din blogg är grym! ;)

Svar: Åh tack! Vad glad jag blir! :D
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-16 @ 19:58:33
Postat av: Malva

Ja, det skulle vara jättekul att se! :D

2014-09-16 @ 20:11:05
Postat av: Alma

Skulle varit kul att se!:)

2014-09-16 @ 20:29:40
Postat av: Sandra L

Jaha du de vill vi se

2014-09-17 @ 06:53:29
Postat av: Nelly

Såklart vill vi se ;)

2014-09-17 @ 09:31:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback