En fråga till er!

Publicerat 2014-09-15 kl. 14:00:00 av Isabel Håkansson
Jag har en fråga till er, bloggers. Hur ofta rider ni ut era hästar, barbacka med hackamore och bara lunkar, galopperar, kramas och njuter av kvalitétstid ihop? Eller gör ni det överhuvudtaget? Om ni frågar mig så tycker jag det är så ootroligt viktigt att bara ha sånna dagar. Jag satsar alltid på att ha minst 2 "gos-kvalitét-bus-chillridning" i månaden.
 
Så alltså - hur ofta rider ni ut, galopperar omkring barbacka och bara släpper allt vad träning heter?
På bilden ovan så red jag och syrran ut till klätterbackarna. Med ett alltför fluffigt hackamore och positiva hästar så galopperade vi emellan dem branta klätterbackarna, där vi klättrade i skritt. Så mysigt och SÅ himla viktigt, alltså
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag rider alltid ute.
Red ytterst få gånger i ridhuset när jag red Mu. Alltid ut i skog och mark.

Nu när jag rider PinKiv så är det också ute som gäller då de ej har ridhus. Men paddock har dem, men rider mest på stubben nu på hösten! :)

Rider heller aldrig på hackamore för ingen av de hästarna gick på det. I en början red jag Mu på kandar men ändrade till vanligt tränsbett och ibland hjälptyglar om hon stått liiite för länge ;)
PinKiv rids också på vanligt tränsbett och det funkar han superbra på. Han är så duktig så att så fort man slutar rida ordentligt så släppet han upp halsen och blir 3 meter lång känns det som haha.

2014-09-15 @ 14:08:45
Postat av: mickisericssons.blogg.se

min kommentar ovan, heh :p

2014-09-15 @ 14:09:03
URL: http://mickisericssons.blogg.se/
Postat av: Caroline

Min är så stressig ute så vi lunkar och gosar på banan istället. Men önskar att vi snart kan mysa ute också! :)

2014-09-15 @ 17:45:05
URL: http://turbosuit.blogg.se
Postat av: Malva

Just nu så kan jag knappt rida ut då min stressar upp sig för ingenting, men hon är trotsallt ny inflyttad så det lägger sig om någon vecka får jag hoppas!
Så för våra lugna ridpass så blir det för det mesta en barbacka pass i paddocken eller en promenad.

Hoppas allt är bra med dig och Snobben! <3

Svar: Jaha, vad tråkigt att hon är uppstressad :( Men ni kan promenera henne ute iallafall?
Allt är jättebra <3
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-15 @ 21:35:24
Postat av: Malva

Ja, promenader har gått bra faktiskt. eller iaf bättre än att rida ut om man säger så. Stressen just nu kommer mest från att vi har/haft vildsvin 200 meter från stallet och hon tycker inte om dem!
Skönt att allt är bra med er, saknar den lilla krabaten ibland faktiskt! <3

2014-09-16 @ 01:05:40

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback