5 saker som får mig att stanna på en blogg

Publicerat 2014-09-08 kl. 14:29:03 av Isabel Håkansson
♥ En grym personlighet. Bloggarens personlighet tycker jag är A och O för en bra blogg, och att man vågar stå för vem man själv är och inte låtsat vara någonannan, helt klart. Jag gillar folk och bloggare som blandar in mycket personliga åsikter i sina inlägg, är snälla, lite halvkaxiga med skinn på näsan och tacksamma emot dem som läser.
 
♥ En stilren och hem-trevlig design. Det är så mycket som spelar in när det kommer till att driva en bra och framgångsrik blogg. Men designen är en viktig punkt för mig och för att jag ska känna det lilla extra för nån blogg. Jag personligen älskar "girly" bloggar, dvs ljusa bakgrunder (rosa, beige eller vit) och en massa pimp som får bloggen att se glammig ut, samtidigt som jag älskar personliga designer som innehåller allt av det bästa ur personen bakom bloggens vardag.
 
  Det ska vara lätt att hitta på bloggen. Bloggen ska struktureras upp med kategorier och det ska vara enkelt att kunna kontakta "blogg-ägaren" samtidigt som man lätt som en plätt ska kunna kolla igenom i bloggens gamla arkiv. Ingenting ska liksom kosta onödig tid och man ska absolut inte behöva leta efter "hästinlägg", utan det ska finnas en kategori där alla hästinlägg hamnar - så mycket enklare.
 
 Välgjorda inlägg med en tanke bakom allt. Välgjorda inlägg med en tanke bakom vartenda inlägg är guldvärt, men tyvärr inte jätte vanligt. Det är lätt att man publicerar inlägg som man skrivit ihop på några minuter och sen publicerar man det med 0 känsla & baktanke. Det lyser igenom SÅ tydligt och blir tråkigt i längden.
 
 Bra och fina bilder. Med bra och fina bilder menar jag absolut inte att alla bilder som visas upp på bloggen måste vara tagna med en systemkamera. Det kan tvärtom vara rätt roligt att få se både mobil och kamerabilder som en liten variation. Med bra och fina bilder menar jag att man inte vill se suddiga, mörka och brusiga bilder - då ser jag hellre ett inlägg utan bild helt ärligt. Om man redigerar sina bilder så är även det ett stort + i kanten, allt ser så mycket välgjordare ut då!
Här är jag och det här är min blogg, hope U like it.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Alma

I love it😍

2014-09-08 @ 20:27:39
Postat av: Ida Woxlin

Riktigt bra inlägg Isabelle, håller med dig till 100%! Verkligen helt rätt. :) Lycka till med din blogg, du skriver bra! Kram

Svar: Åh tack grymmis!
isabelhakansson.blogg.se

2014-09-09 @ 06:09:08
URL: http://idawoxlin.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback