Världens gosigaste uteritt!

Publicerat 2014-10-27 kl. 13:53:47 av Isabel Håkansson
Idag tog jag som sagt på mig att fixa åt båda hästarna, så det var vad jag gjorde. Mockade först ur både Snobben och Philips boxar ordentligt och fyllde på redigt med halm så det blev fluffigt och fint, hihi. Sedan skrubbade jag vattenhinkarna, packade hö, gjorde kraft och fixade i vanlig ordning. 
 
Philip fick en vilodag idag, bara stå och mysa i boxen medans jag och Snobben var ute och red. Busade och myste med honom lite i hagen både före och efter att jag red Snobben också, så han var glad ändå. Snobben däremot red jag ut, långt. Jag red i kanske 45 minuter, och på dem 45 minutrarna hann vi komma runt en runda på 7-8 kilometer. Snobben var PIGG som ett skott och därav bestämde jag mig att han skulle få gå lite intensivare idag. 
 
Jobbade igenom honom ordentligt i skritten, han lossade riktigt bra i slutet. I traven och galoppen lät jag honom bara tåga på, han behövde verkligen få komma ut och bara få ur sig överskottsenergin som han går och bär på. Han frustade som en galning under hela ridturen och var verkligen nöjd över sin insatts när vi kom hem igen, som vanligt ;) 
3 söta bilder på mitt gull-hjärta idag. Hihi, kommer ni ihåg att jag sa att påsen på bilden över innehåller Snobbens favvo godisar? HAHA, kolla Snobbens reaktion när man håller upp godiset framför honom! Mitt hjärta smääälter ♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback