Min lilla otursfågel..

Publicerat 2014-10-22 kl. 20:37:56 av Isabel Håkansson
Onsdagar för mig = stall-ledigt i vanliga fall, även idag. Under eftermiddan dock så fick jag ett sms av Sanna där hon skrev att hon inte red S idag pågrund av att han var svullen över hasen på ena bakbenet. Kunde inte motstå att åka ner till stallet nu på kvällen bara för att själv få se hur läget var och mycket riktigt så var han lite svullen där. Inte mycket, men lite. Det kändes även som om det var något vätskefyllt.. inte kul alls. 
 
Mest troligt så har Snobben busat omkring i hagen och trampat fel eller nåt, blir SÅ trött på att aldrig få känna 100% flyt i ridningen. Jag håller både tummar & tår på att svullnaden gått ner imorgon och att jag åtminstone kan ut och skritta honom, av det lilla jag såg honom gå idag så gick han lite "stelt" eller hur jag ska förklara. Suck, suck, suck. Man vet aldrig i den här sporten, det är inte som i fotboll när man har bestämda träningar varje vecka. Inom ridsporten så är det mycket som spelar in, hästens kondition, hästens välmående, rätt utrustning, vilja, hur ekipaget går ihop etc. Det är tufft, enough said. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback