En punktad lista..

Publicerat 2014-10-21 kl. 14:37:06 av Isabel Håkansson
.. på saker jag aaaldrig skulle göra, stallrelaterat. 
 
♥ Att låta hästarna färdas i transport utan lädergrimma och transportskydd skulle aldrig nånsin komma på frågan.
 
♥ Släppa ihop Snobben/Philip med nya hästar utan benskydd. Jag är alltid nervös när mina hästar släpps ihop med andra hästar, men är dem utrustade med benskydd både bak & fram så känns det en aningen bättre, actually. 
 
♥ Låta vem som helst rida mina hästar. Philip vågar man släppa på mer än Snobben, helt klart. Philip är världens snällaste och enklaste häst, men Snobben däremot KAN testa nya ryttare och jag är så, så rädd att allt jag och han jobbat upp tillsammans ska förstöras om fel ryttare rider honom. 
 
♥ Strunta i att skritta fram/av pågrund av t.ex tidsbrist. Skulle jag inte ha tid för ridningen en dag så skulle jag hellre gå en promenad med hästarna eller låta dem vila helt. 
 
♥ Strunta i att byta vatten eller mocka boxen "bara en dag". Jag måste ALLTID utföra ALLA stallsysslorna och skulle never ever lämna nåt åt slumpen. Mina hästar, mitt ansvar att dem har det bra. 
 
♥ Rida på fel underlag. Jag om nån är extremt nojig när det kommer till att rida på hårda underlag, hala underlag, för mjuka underlag etc. Och om jag rider ett pass på hårt underlag så kyler jag alltid alla 4 ben 2 minuter/ben efteråt, samt låter dem stå inne med BoT paddar och fleecelindor. 
 
♥ Borsta onoga "för att jag har bråttom". Alltså, visst.. jag ger mina hästar 1-2 gånger i månaden då dem BARA får vara häst, springa runt i hagen en hel dag och få se ut som små lermonster. Men jag måste alltid t.ex spola bort blötlera ifrån benen och se till att dem inte har något i hovarna. Alltid, alltid, alltid. 
 
Okej.. tror jag har 100 mer saker jag skulle kunna skriva upp, men jag väljer att avsluta här ;) Håller ni med mig på nån utav punkterna? 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Matilda - tonårsliv i rullstol

Kul inlägg!

2014-10-21 @ 18:38:11
URL: http://skogsrusset.se
Postat av: Lydia

Är också jättenoga om vem som rider min häst. Är väldigt få som har ridit henne mer än jag ;)

2014-10-24 @ 19:29:03
URL: http://lydiaathieme.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback