En blåsig tisdag

Publicerat 2014-10-28 kl. 16:59:00 av Isabel Håkansson
Tid: 30 minuter/häst.
Underlag: Grus.
Syfte: Bara komma ut och ta det lite lugnt såhär mitt i veckan, ganska skönt ibland!
 
Vad passade väl bättre än två gosiga promenader med mina små hjärtan en blåsig tisdag som denna? Jag började med att ta ut Philip, som förövrigt var piggelin idag. Han kunde verkligen inte skritta utan skulle bara trava hela tiden, hihi sötnosen. Förutom att trava omkring med mig hängandes i grimskaftet bakom (skämtåsido) så plaskade han i vattenpölarna och glupskade i sig en och en annan grästova.
 
Snobben var även han väldigt pigg idag, tror det beror på det blåsiga vädret.. Hur som helst, han var faktiskt riktigt respektlös till en början utav promenaden och försökte gå över mig flera gånger för att ta sig ut i höggräset, vilket jag strängt sa ifrån på. Är det nånting jag hatar så är det när hästar är respektlösa, jag har verkligen noll tolerans när det kommer till sånt. Efter ett par tillsägningar dock så traskade Snobben vidare utan att bråka minsta lilla och jag är superstolt över båda hjärtisarna idag, at all.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback