Dagens ridpass 14/10

Publicerat 2014-10-14 kl. 21:58:00 av Isabel Håkansson
Gazela: Gazela var den första hästen jag tog ut för att rida och min personliga favorit av dem hästarna jag ridit såhär långt hihi. Hon är och kommer vara den första hästen jag tar ut för att rida först hela veckan, så mysig och go är hon. Hur som helst, red henne lite basic i ridhuset bara i skritt, trav och galopp. Hon är så satans pigg och jag är alltid helt sjöblöt när att jag sitter av henne, piggelin hästen. Imorgon blir det ev. lite bommar, får se! Ska känna på henne lite först och se hur hon känns, vill inte gå för fort fram eller göra nånting som inte känns bra. Alla hästar trimmas för fullt nu efter deras vila.
 
Bacardia: Alltså åh, vet inte om jag tycker om Bacardia eller inte.. hon är helmysig och sådär, men SÅ himla krävande och inte lätt nånstans att rida. Absolut inte dum, men svår. Hur som helst, jag visade upp henne för en ridklubb och det gick jättebra! Hon har sånt maffigt steg och har vääärldens luftigaste och härligaste galopp, dock har hon lite svårt för just galoppfattningar och man måste samla upp henne som sjutton för att hon ska ha alla förutsättningar att kunna fatta rätt galopp utan en massa slängtrav innan. Tror jag ska rida henne imorgon med, isåfall ska jag nog testa göra lite mer "ridövningar" på henne, t.ex serpentiner och så. Idag blev det bara runt på fyrkanten för att visa hur hon rörde sig, typ.
 
Hoppade lite smått på henne i slutet och hon hoppade minst 1 meter över det pluttiga lilla hinder på 20 cm, var dock beredd på det och följde med i sprången som tur var.

Jag red en häst som hette Valli också fram emot slutet, VÄRLDENS snällaste häst alltså. Trimmade henne i alla gångarter och ställde lite krav på henne och jisses, vilken häst det kan bli med en massa träning och lite omsorg. Så fin är hon. Hoppade ett litet kryss i trav och galopp i slutet på passet, inte nån jättetalang för hoppning kanske, men hon tyckte det var superroligt och det är det som räknas at all.
 
Åh, vad jag älskar grällsta! Imorgon ska jag rida Gazela direkt på morgonen, kan uppdatera er direkt efter det och berätta hur det gick. Jag total-älskar att rida den racerponnyn, hihi den är sååå min typ.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Åh vad mysiga hästar! Va kul :D
Men jag förstår inte riktigt, är det privata hästar eller har du börjar ridit på nån klubb? x'D

2014-10-15 @ 21:52:12
Postat av: Jonna

Åh vad mysiga hästar! Va kul :D
Men jag förstår inte riktigt, är det privata hästar eller har du börjar ridit på nån klubb? x'D

2014-10-15 @ 21:52:51
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback