Vår fina, nyrakade shetlandsponny!

Publicerat 2014-11-25 kl. 18:55:55 av Isabel Håkansson
Säg hej till min och syrrans ny-rakade och snygga shettis - Philip ♥ 
 
Idag möttes jag av en glad liten Philip som stod och smaskade på en tuss hö medans två tjejer i stallet satt på knä och rakade honom. Vi har länge pratat om att vi ska klippa honom då han svettas så mycket och det tar flera dagar för honom att torka helt, så idag tog vi tummen ur & fick det gjort! Han blev så himla söt, och man kan inte annat än att älska hans stora, fluffiga ben som skär sig ordentligt med hans rakade bringa... haha. 
 
Jag red Snobben idag iallafall, paddocken var frusen och stenhård så vi skippade vårt inplanerade markarbets-pass och red ut istället. Snobben hade så mycket energi idag att hälften vore nog, men GUD vad rolig han är att rida när han är så pigg som han var idag. Han bytte galopp var och varannat steg och var gladare än gladast! Under vinterhalvåren brukar Snobben vara mer i luften är på marken, och jag tror att han börjar komma in i vinter-moodet litegrann nu, faktiskt. 
 
Okej, slutpratat ifrån min sida. Nu vill jag höra med er- hur tycker ni att Philip passade i sin klippning? ;) 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback