Resultatet av klippningen..

Publicerat 2014-11-12 kl. 20:08:38 av Isabel Håkansson
Mitt hjärta klappar så hårt för den här ponnyn, alltså.. blev han inte fin?! 
 
Aldrig i min vildaste fantasi har jag kunnat föreställa mig Snobben, rakad. Tanken om att raka honom har alltid funnits, men när han inte ens låter mig komma i närheten av honom med en tystlåten massage maskin utan att han flyger i luften så har det aldrig kommit på frågan. Men nu, efter en låååång process så är han rakad. Som jag längtat! Äntligen kan jag rida ett längre ridpass utan att Snobben ska bli helt löddrig, wohooo! 
 
Jag vågade inte rida idag eftersom han fick lugnande under förmiddan och han varit riktigt trött, men han fick sig en lång promenad i rask skritt iallafall! Han trampade på som aldrig förr, frustade 359 gånger och verkade trivas med tillvaron, min bortskäma prins. Är det nåt jag älskar så är det att skämma bort Snobben, borsta lite för länge, ge honom godis och höja honom upp till skyarna med hjälp av beröm & klappningar. 
 
Utrustningen fick sig en puts idag också då jag fick tid över, så välbehövligt och skönt att ha det gjort. Pust. Okej, hörni.. nu ska jag faktiskt sätta mig ner och svara på lite kommentarer angående mitt bett-inlägg så jag har det ur världen. Stay tuned. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Philippa -Hopplapållarna

Älskar din blogg design (och innehållet) den är underbart fin! :D

Svar: Åh tack!
isabelhakansson.blogg.se

2014-11-12 @ 20:40:31
URL: http://hopplapallarna.blogg.se
Postat av: Malva

Gud vad fin han blev! han ser så pigg ich glad ut på alla bilder! Man saknar den lilla ibland faktiskt <3
Funkade det bra med lugnande? :)

Svar: Det är han också, lilla glädjespridaren <3
Ja det gjorde de, han sparkade lite i väggen i början trots lugnande, men sen accepterade han att vi klippte liksom. Han var jätteduktig, lilla hjärtat!
isabelhakansson.blogg.se

2014-11-12 @ 21:08:55
Postat av: Michelle Petersson

Blev ju jättebra! Plus att han är OTROLIGT söt din ponny <3

Kram!

2014-11-12 @ 21:33:35
URL: http://michellepetersson.horseworld.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback