Premiär ridning i snön

Publicerat 2014-11-06 kl. 19:57:18 av Isabel Håkansson
Tid: ca 25-30 minuter.
Syfte: Få Snobben att slappna av och verkligen komma ner i den där bekväma, låga formen.
Slutsatts: Riktigt grymt pass, jag red relativt bra och Snobben var GRYM. Klappade om oss båda idag efter ridpasset, hihi. 
 
Åh, vad bra det gick idag! Snobben älskar snö & var så obeskrivligt glad över att det snöade ute medans vi red. Han hade öronen spetsade hela tiden och nickade på huvudet, så gör han när han är pigg och vill framåt. - Idag var en sån dag. Jag red barbacka då Snobben var lite blöt över ryggen och jag inte ville riskera skavsår, dock var det ett bra val dagen i ära! En bra egenskap jag har när jag rider är att jag sitter riktigt stilla & bra barbacka i alla gångarter. Men OJ vad jag har fått träna för att komma dit, det var jättesvårt förut kommer jag ihåg.
 
Jag red bara i skritt och trav då jag bedömde att paddocken inte höll för galopp, den var för hård. Men Snobben var riktigt fin i skritt och trav iallafall, och han frustade nöjt i dem korta pauserna han fick. Han var helt skummig runt munnen efter ridpasset och har jag inte helt fel så blir hästarna skummiga när dem jobbat bra? Hur som helst, supernöjd över ridpasset!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: sonny

Tack för din kommentar, kolla gärna in igen
www.Sonnys.horseworld.se

2014-11-06 @ 20:12:07
URL: http://Sonnys.horseworld.se
Postat av: Matilda - tonårsliv i rullstol

Myys med snö!:D

2014-11-06 @ 20:43:30
URL: http://skogsrusset.se
Postat av: Caroline

Åh vad mysigt det ser ut, här låg inte snön kvar alls! :(
Superfin blogg också, och sjukt bra utformning på inlägget.

2014-11-06 @ 23:17:47
URL: http://ridtravare.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback