Hästarnas boxar i nya stallet

Publicerat 2014-11-03 kl. 12:00:00 av Isabel Håkansson
Snobben och Philip har båda två mindre boxar nu när dem står i nya stallet, dem står även på halm nu vilket dem aldrig gjort tidigare. Jag trodde inte att Snobben skulle funka att stå på halm då han är så matglad och med lätthet skulle kunna käka upp allt halm i boxen under en natt (skojar inte). Men han funkar jättebra med att stå på halm och hittills har jag inte sett honom käka mer än nåt strå här & där, så det känns bra! 
 
Hästarna har ett gemensamt fönster vilket känns bra med tanke på att Snobben nog skulle bli rätt rastlös av att bara stå och kolla in i en vägg, hehe. Sen har dem självklart ett varsitt slowfeeding nät, vilket är en utav dem bästa investeringar jag gjort nånsin under mina år som hästägare, faktiskt. Snobben var en glupsk och otålig ponny när han kom till mig, käkade upp höet han fick på en halvtimme och stod sen och skrapade, skrapade och skrapade i stallgolvet för att han ville ha mer mat. Sen han fått sitt slowfeeding nät så har han blivit betydligt lugnare och han är SÅ mycket bättre på att vänta på sin tur vid utfodringarna, sen räcker ju maten längre också. 
 
Shit, vad jag svamlade iväg nu känner jag.. Men, visst ser det rätt mysigt ut ändå? Fluffiga & mysiga boxar åt mina hjärtisar ♥
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Alice

Håller med om att det ser mysigt ut :)

2014-11-03 @ 17:28:44
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Postat av: Jonna

Supermysigt!
Och tummen upp till slowfeedingnäten också, skönt att han blivit mer harmonisk :D

2014-11-03 @ 20:03:33
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback