Godmorgon härliga onsdag!

Publicerat 2014-11-12 kl. 07:21:00 av Isabel Håkansson
Hello blogfriends! Hur mår ni idag? ♥ Just precis nu känner jag mig: Trött, glad, opepp på skolan, pepp på att få komma hem till stallet och ännu lite mer trött. Det blev en sen kväll igår och jag satt nästan uppe till klockan slagit 12 för att fördjupa mig i en musik-uppgift som jag stressat med under ett långt tag nu. Skönt att ha den ur världen! Jag tycker det är tråkigt att plugga hemma och som jag skrivit tidigare så är det sällan det händer, men jag ska bättra mig.. 
 
Idag ska Snobben rakas, vilket jag sett fram emot länge nu! Mamma skrev ut lugnande till honom igår samt att en ny klipp-maskin är inköpt, så nu ska ponnyn bli snygg! En utav tjejerna som jobbar i stallet ska raka honom, så vi får se om jag känner igen min vanligtvis fluffiga ponny med björnpäls när jag kommer till stallet och möts av en nyrakad och snygg häst i hagen, hihi ;) Ni får självklart se resultat i eftermiddag! 
 
Innan jag måste springa iväg till bussen så vill jag hälsa er alla att jag hoppas ni får en riktigt bra dag! Och hörni, bett-debatten igår var inte till för att såra eller smutskasta någon. Absolut inte. Jag respekterar er i era val om vilka bett ni väljer att rida era hästar på, okej? ♥ Som sagt, ha en finfin dag så hörs vi senare!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Nicole

Har ni testat raka honom innan å vet atts e e omöjligt? Menar eftersom ni skriver ut lugnande å inte rakat själv. Det jag menar är att lugnande i många fall har motsatt effekt, vår privat häst var nästan omöjlig att taka, vi gav lugnande å han blev ännu värre. Nu är de långt ifrån alla hästar som är så som tur är, men vi finner att brems är skonsammare mot hästen samt tryggare metod :) jag frågar endast för att jagt. Nyfiken.

Svar: Svarar så fort jag kommer hem :)
isabelhakansson.blogg.se

2014-11-12 @ 10:20:59
URL: http://www.eu-riders.se
Postat av: Malva

Hoppas det går bra att raka S så han blir av med sin extremt tjocka vinterpäls.. Vet ju hur himla snabbt han blev svettig av den förut, tråkigt bara att han inte tycker om det men hoppas det funkar med lugnande :)

2014-11-12 @ 18:27:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback