Det här med leriga hagar..

Publicerat 2014-11-02 kl. 14:00:00 av Isabel Håkansson
Nu under hösten så bor mina hästar i en varsinn spolspillta, typ. Det första jag gör när jag tar in dem är att leda dem raka spåret in i första bästa spolspillta och spola rent hovar och ben ifrån den blöta leran. Hagarna ser ut som hej-kom-och-hjälp-mig med plaskiga och leriga vattenpölar överallt. Snobben suckar lika mycket varje gång jag slår på vattenslangen och börjar spola honom, men han är van, hehe. 
 
Som igår då jag och syrran hade lite tight med tid i stallet och beslutade oss för att släppa båda hästarna i paddocken så att dem åtminstone fick göra av med lite energi, tror ni inte att båda två rullade sig det första dem gjorde i den slaskiga, grusiga paddocken eller? Eh, jo. Price the lord för ett uppvärmt stall med ett riktigt vattensystem med varmvatten.
 
Glada & nöjda var dem båda två iallafall, mina små glädjespridare ♥ ↓
 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Lina

Det är så otroligt trist med leriga hagar under denna årstid.
Har samma problem så vår hage ska fixas nästa år som det ser ut med annat underlag där öppning och matplats är.
Svårt att unvika leriga hagar nu på hösten efter allt regn =/

2014-11-02 @ 22:11:12
URL: http://linanilsson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback