Dagens hoppträning 14/11-14

Publicerat 2014-11-14 kl. 21:04:50 av Isabel Håkansson
Bilden högst upp: Jag & Snobben klipper 90cm som ett avslut på ridpasset.
Bilden till vänster: Snobben och jag står och kramas efter hoppningen, han var så duktig så!
Bilden till höger: Innan ridpasset, världens gladaste ponny!
 
Jag måste få starta det här inlägget med att säga att Snobben var SÅ duktig idag, så positiv och framåt. Dock var han lite smådryg och skulle stanna "bara för att" vissa gånger, men han var inte tjurig.. så frustrerande att han ska dryga haha, men han kompenserade ju upp det med ett grymt hopp-pass så jag ser över det! Hur som helst, jag började med att värma upp honom länge i skritt och trav, göra volt efter volt för att på så sätt få loss honom i sidorna. Han lossade riktigt bra på slutet faktiskt och jag var jättenöjd över traven i högra varvet speciellt, där var han superfin!
 
Jag hoppade fram på ett simpelt räcke på 40 cm ettpar gånger i trav och landade i galopp. Snobben försökte galoppera iväg med mig ett flertal gånger men tillslut klarade vi att hoppa det i trav (weho). Efter Snobbens skada förra vintern så har han varit lite försiktig av sig i hoppningen och osäker, men idag klippte vi faktiskt 90-95 cm på slutet vilket jag är jätte nöjd över. Vi satte upp en liten kombination och vi kom bra nästan alla gånger idag faktiskt! Snobben sög tag i hindrerna och hoppade stort och luftigt. Ser fram emot nästa hoppträning då det står banhoppning på schemat och ÅH vad jag längtar till vår första start ihop.. som ska ske snart hihi ;) Måste bara få honom lite mjukare i kroppen först så att han får alla möjligheter i världen att hoppa så bra han kan!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Alice

Åh vad roligt att det gick så bra! :D

2014-11-15 @ 09:09:38
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se
Postat av: Anna

Åh älskar den känslan när allt stämmer! Härligt att det gick så bra för er! :D Stor kram

2014-11-15 @ 12:24:44
URL: http://Riderlife.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback