I rosa mjukisar på en laddad ponny..

Publicerat 2014-05-26 kl. 22:55:00 av Isabel Håkansson
En väääldigt o-charmig bild ifrån dagens pass.. 
 
Jag som ändrade i planeringen och trodde på allvar att min ponny skulle vara åtminstone liiite trött efter gårdagens konditionsträning, fick käka upp det rätt snabbt. Det första Snobben gjorde när jag hoppat upp på hans rygg och styrt honom bort ifrån gårdsplanen var att dra iväg i full karutta med öronen spetsade framåt. Klaga ska jag inte iallafall! Det blåste lite idag och regnet hängde i luften hela uteritten, men det gick att ha mysigt ändå.
 
Mamma mötte upp mig, Pernilla och ponnysarna på vårt område och så red vi en runda i skogen. Skrittade för det mesta men tog även en galopp och två lite längre travsträckor. I galoppen vart det helt kravlöst och i traven bara försökte jag få honom mjuk och avslappnad, vilket inte alls var det allra lättaste. Vid ridning utomhus blir Snobben jättestark & springig och jag vet inte hur jag ska få honom att bara slappna av och lägga all fokus på mig, har inte lust att leka dragkamp vid varje uteritt liksom.. det känns otroligt onödigt.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback