Hoppträningen 05/13-14

Publicerat 2014-05-13 kl. 09:39:07 av Isabel Håkansson
Min blogg har legat nere av nån konstig anledning så jag har inte kunnat bloggat & statistiken låg verkligen i botten igår, så tråkigt! Iallafall, hoppträningen i måndags då! Vi började med att värma upp Snobben på ett par bommar i trav vilket gick sisådär haha. Han var jättespringig och stark, och jag hatar med stort H & innehåll att ta i honom eller hästar överhuvudtaget.
 
När jag fick bukt på springandet iallafall så började vi hoppa små hinder i galopp. Inga problem, vi typ låg ner i vissa svängar och kom liiite för fort på vissa "hinder" men det gick bra. Blir så glad över att se Snobben glad och det känns kul att vara tillbaka på banan!
 
Om jag ska sammanfatta träningen: Lite (läs väldigt) springig och STARK och hoppa gjorde han med glädje. Jag var lite halv-mesig kanske och lät Snobben köra sitt egna lilla race men hellre det än att man sitter och sliter i sin häst tycker jag. Nu blir det LYDNAD fram tills att nästa träning hålls haha, let's do this.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback