En sommarkväll

Publicerat 2014-05-31 kl. 22:53:08 av Isabel Håkansson
Hela dan idag har det varit mulet & lite halvblåsigt, men nu framåt kvällen när jag skulle upp till stallet så spack allt upp och istället kom det fram en gassande sol, kärlek på den! Började med att ta ut Philip och tömköra honom. Han gick riktigt bra idag faktiskt & det krävdes ca 30 minuter och sen så var jag helnöjd över honom! Avslutade honom ute och det uppskattades ifrån både Philips & min sida.
 
Snobben var på dryghumör idag, utan dess like. Han skulle skrapa med hovarna i backen, knuffas, buffas och dra med mulen i mitt hår. Nu kan jag nästan lova att 50% av er som läser detta får upp en bild i ert huvud av en sur och dryg ponny som bara är allmänt ouppfostrad, men jag ber er. Försök att måla om dendär bilden och se istället en livsglad och energisk ponny med stora busiga ögon och spetsande öron, för det är min S. Han ÄR en glad häst, rätt dryg men alltid o alltid glad och vill alla väl.
 
Wow, vad fort jag kommer ifrån ämnet känner jag haha. Snobben fick longeras idag hursom helst, ca 30 minuter i alla gångarter. Han var pigg och duktig, känner att han gått snäppet lugnare än vad han egentligen ska ha gjort denna veckan - men det kan vara bra det också. Imorgon står hoppning på schemat!
Ren lycka ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback