Första gången med sadel..

Publicerat 2014-03-02 kl. 20:55:48 av Isabel Håkansson
.. på nån vecka blev det idag och jag var redan ringrostig haha..! Nu har Snobben skrittats i över 1 månad och fram tills nästa veterinär-besök ska vi ha satt igång honom lite försiktigt så att han inte är stel. Så nu ska han travas i några minuter och även galopperas några varv/pass typ varannan/vartredje dag. Så idag efter att ha travat honom lite förra veckan så tog jag första galoppen på honom på över 1 månad och guuud vad kul det var!
 
Snobben blev så himla glad och galopperade glatt runt i paddocken. Han verkar ha motionerat sig själv i hagen hela helgen enligt Karin som skött stallet så han var inte överpigg vilket jag hade förväntat mig efter 2 dagars vila. Jag kunde t.om skritta ut honom uppsittandes utan en minsta dumhet, glader!
Efter det korta varvet i galopp som han fick ta idag ville han inget annat än att galoppera efter, söten.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback