Dagliga stallrutiner (vår)

Publicerat 2014-03-18 kl. 12:29:00 av Isabel Håkansson
Stallsysslor: Mockar varje dag, såklart. Snobben har faktiskt blivit så himla mycket renligare nu när jag minskat ytan med spån. Alltså gör han endast sina behov uppe i ena hörnet eftersom han vill kunna ligga i mitten där det är spån och mjukt.
 
Byter vatten både i hagen och boxen varje dag. Skrubbar hinkarna och sköljer ur dem innan jag fyller på nytt vatten såklart. Kraftfodret ska varje häst ha 2 gånger/dag, dock inte i några stora mängder alls då ingen utav dem är igång ordentligt. Höpåsar som ska packas och sopning ingår också i mina dagliga stallrutiner.
 
Rykt: Ryktar och pysslar lääänge varjedag. Pälsarna är otroligt fula just nu eftersom det är pälsbyte på G så vi borstar länge och noga varje dag. Ingen utav våra hästar är rakade heller så dem fäller som sjutton båda två. Hovar och ben är också något som kräver mycket omsorg när hagarna är leriga så det tar sin tid helt klart.
 
Motion: Snobben har ju inte varit igång nu på ett tag så både konditionen och musklerna ligger på 10 av 100 ungefär, men igentligen - vad är det i det långa loppet? Anyways, rider/promenerar 5-6 dagar i veckan på varierade underlag. När jag rider försöker jag mest bara mjuka upp honom och hitta en bra rytm. Philip rids för tillfället 2-3 gånger i veckan, då i både skritt, trav och galopp. Resterande dagar promeneras eller tömkörs han. Han vilar 1 gång i veckan.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Nelly

Älskar att läsa sånna här inlägg! :D

Svar: Såbra hihi!
isabelhakansson.blogg.se

2014-03-18 @ 15:43:07
URL: http://nellyjansheden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback