Cozigosi hästar

Publicerat 2014-03-20 kl. 20:58:46 av Isabel Håkansson
Kom upp runt 4 till stallet och satte igång med stallsysslorna. Vid kvart över 6 var jag uppe på Snobbens goa men just nu liiite för runda rygg och red ut en sväng. Det var slasksnö med kramsnö under så det blev skritt och lite trav men ändå så att han fick röra på sig. Flyttade honom sidvärs fram & tillbaka på vägarna och han var så duktig så.
 
Väl tillbaka i stallet så fick alla hästar på sig torra fleecetäcken och sen fick S på sig BoT paddar och lindor också innan det var time för honom att gå in i boxen.
 
Förresten tänke jag berätta nu på en gång när jag ändå är igång med ett hästigt inlägg att Fanta inte är min ponny. Vi/jag tar hand om henne ibland på helger eller om ägaren behöver hjälp helt enkelt. För oss är det självklart att t.ex sätta på henne ett fleecetäcke om hon är blöt och kall eller borsta henne om hon är lerig. I stallet fungerar vi så och det är sjukt skönt!
 Shettis crewet idag hihi ↑
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Nelly

Åh! Shettisar är ju bara bäst :) <3

Svar: Bland dom bästa iallafall, utan tvekan! <3
isabelhakansson.blogg.se

2014-03-21 @ 15:15:09
URL: http://nellyjansheden.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback