Mitt drömhem för Snobben, efter mig..

Publicerat 2014-06-17 kl. 14:55:00 av Isabel Håkansson
Intressant fråga.. verkligen. Om jag fick bestämma så skulle mitt svar bli kort & gott: Mickis. Men nu med tanke på att hon ska få barn och grejer så vet jag inte om det känns aktuellt alls, probebly not. Annars har jag ingen specifik person jag vill ska köpa Snobben, men om jag fick beskriva hur jag vill att han ska bo så skulle jag beskriva det som såhär ↓
 
Att han blir en mamma och dotter ponny. Dottern är mellan 9-11 år och mamman är lagom lång och stor för att kunna rida S,väldigt duktig på hästhantering och ridning. Dottern rider Snobben ut i skogen med rosa bling-pannband och babyrosa benskydd, borstar honom flera timmar om dan och tar med sig påsar med äpplen & morötter till stallet och skämmer bort honom. Och sen rider mamman igenom honom ordentligt kanske 2 ggr/vecka. Kanske att han får komma ut och hoppa lite clerrounder eller på annat sätt visa upp sig, för det tycker han om ♥
 
Annars skulle jag vilja att en tjej, helst lite äldre en mig. Hästkunnig och gärna haft häst innan, fortsätter utbilda Snobben och förstår sig på honom. Borstar och är noggrann, stretchar, linimenterar, varierar träning och låter Snobben få vara Snobben så som han är. Han ÄR otroligt annorlunda och speciell, ingen häst man träffas sisådär jättemånga gånger i sitt liv och ingen lätt ponny när han vänder den sidan till.
 
Igentligen är allt jag vill att Snobben ska få vara en lycklig, glad och sund häst. Så som han alltid har fått varit. Jag kommer vara så,så,så,så noga när jag väljer vilken som ska bli Snobbens nya ägare efter mig, och jag vill kunna hälsa på och få träffa min prins - helst när jag vill.
Syrran gör ett ledande tygeltag medans Snobben smaskar, slickar sig runt mun och styr riktning mot gräset vid sidan av paddocken ;) En riktig ponny, med ett hjärta av guld ♥
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback