Kvittot i hand

Publicerat 2014-06-09 kl. 22:30:24 av Isabel Håkansson
Idag fick jag kvittot i hand.. min ponny har blivit slarvigt riden dem senaste dagarna - SHIT vad stark och stretig han var.. inte okej, av mig alltså. Red på rundbanan och intervall tränade, mycket galopp & skritt. Travade mycket i uppvärmningen och travade av såklart, men annars bara galopp och skritt somsagt. Det var rätt varmt ute men pigg var han för det, kortsagt.
 
I slutet efter att ha suttit och trälat och haft dragkamp ca 1 km i galopp så bara släppte jag Snobben och lät honom fräsa på ordentligt. Ser verkligen ingen mening med att bråka när man kan undankomma det liksom, får lösgöra honom ordentligt i paddocken imorgon/torsdag.
 
Känns bra iallafall att Snobben är på hugget & vill fram, fram, fram. Älskar när hästar har lite motor i sig, och det hade Snobben idag MINST sagt! Nope, nu lär jag avrunda. Sängen står bäddad *host* obäddad och ropar efter mig, godnatt.
Snobben idag ♥♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback