Att prestera i gassande sol..

Publicerat 2014-06-01 kl. 21:35:29 av Isabel Håkansson
.. klarar min ponny heeelt perfa! Snobben var så himla go & duktig idag, hoppade med god marginal och tyckte det var lika kul som jag. Så härligt när allt klaffar och man rider ifrån paddocken svettiga och nöjda, right? Värmde upp honom i trav och galopp i lätt sits, han var lite spänd och på tårna men jätteduktig i helhet. Det märks att jag inte ridit seriöst under ett bra tag (ca 4 månader) för jag blir väldigt flängig emellan åt, men inte är det något att hänga läpp för - det ska tränas bort.. IGEN.
 
När S var uppvärmd iallafall så började jag galoppera honom över vanliga markbommar och sedan höjde jag vartefter. Det blev lite kombinations och styrövningar vilket alltid är nyttigt! Inga höjder alls eftersom detta är hans 3:dje "hoppträning" sen i december, så vi går sakta fram.
Med lite mer träning, sits-förbättring och en jävlar anamma så är vi nog snart på banorna igen!
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Moa Danesten

Vad fina ni är! Du är super grym på att blogga och din design + header är så fin! fortsätt så! :)

Svar: Tack så jättemycket, vad glad jag blir!
isabelhakansson.blogg.se

2014-06-02 @ 15:41:28
URL: http://moadanestens.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback