30+

Publicerat 2014-06-08 kl. 18:04:04 av Isabel Håkansson
Red hästarna i 30+ vilket inte är att rekommendera. Hästarna var otroligt sega pga värmen vilket var förståerligt, sen blev vi allihopa svettiga efter typ 5 varv i skritt haha, nope - ridväder är INTE likamed 30 grader. Blev ett pass i paddocken iallafall efter många om och men. Red barbacka och bara kände igenom Snobben. I början hängde han otroligt mycket i handen (red på hacket), dock gick det över fort när jag började travjobba.
 
Under avtravningen var han så otroligt mjuk och avslappnad. Gjorde lite sidvärs och ställde honom åt olika sidor bara för att få igenom honom riktigt ordentligt, ville aldrig sluta! Efter passet så spolade vi av benen i några minuter/ben likt varje dag nu för tiden. Har verkligen snöat in på dethär med att kyla hästens senor och ben efter ridpass, är så rädd om mina hästar och vill att dem ska hålla länge. Även om inte jag alltid kommer att ha dem hos mig sorligt nog ♥
 
Philip gjorde ännu ett framsteg idag, galopp på volt! Lilla Philip lär sig alltmer för varje dag som går och syrran likaså, nu blir det hårdträning fram till P's lilla vilo-vecka som han ska få på mitten av juli ungefär. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback