Tips på bra hopp-övningar?

Publicerat 2014-07-30 kl. 16:49:17 av Isabel Håkansson
Jag har bestämt mig och jag ska verkligen försöka sträva efter mitt mål nu utan att fega ur som jag tidigare gjort. Jag VILL få igång Snobben, bygga upp detdär förtroendet vi hade innan skadan då vi med lätthet klippte 1m och jag VILL utvecklas. Variera bra träning med uteritter och bus, ge allt och lite till för att allt ska bli som jag vill ha det. 
 
Så nu efter att inte ha hoppat Snobben på 3 veckor så vill jag ha tips lite bra hopp-övningar. Snobben har blivit enormt osäker på hoppningen och jag med.. tyvärr. Ett 7 månaders långt uppehåll var inte bra för oss som hoppekipage alltså.. Men tillbaka till frågan: Vet ni nån hoppövning som både stärker hästen och endå inte är jättekomplicerad, nu till en början alltså? Studs är bra för kvickheten, så det ska tränas mycket på. Men utöver studs då, vad finns för bra övningar då? 
 
Vet att det finns otroligt duktiga ryttare och människor som läser min blogg, så let's go!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Jenny Blom

Snart kommer en utlottning på bloggen, nu får Ni läsare välja vad ni ska vinna. In och kommentera med just de Du vill vinna!

2014-07-31 @ 10:31:38
URL: http://jennyblom.se
Postat av: Anonym

löshoppa, studs, banhoppnig, trav bommar sen nått gallopsprång och en låg fast bred oxer

2014-07-31 @ 13:26:01
Postat av: lina

åk och träna för nån du inte känner, då kommer du konsentrera dig ennu mer och så får du proffsig hjälp

2014-07-31 @ 13:29:59
Postat av: Amanda nordström

Serier! Man får upp självförtroendet enormt, både häst och ryttare:) ha tex tre travbommar - några meter till ett travhinder att fatta galopp över - två galoppsprång - räcke - ett galoppsprång - oxer - två galoppsprång - räcke:) låter mer komplicerat än det är, så lätt och smidigt att höja upp till även lite högre, men tänker inte på det!:)

2014-08-02 @ 21:31:59
Postat av: Anonym

Googla på 5 och halvan hoppning, världens bästa övning för att få upp självförtroende!

2015-02-26 @ 21:57:01
Postat av: Anonym

Googla på 5 och halvan hoppning, världens bästa övning för att få upp självförtroende!

2015-02-26 @ 21:57:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback