Tävla i kavaj eller inte?

Publicerat 2014-07-12 kl. 17:49:00 av Isabel Håkansson
Jag har funderat på en sak hur länge som helst, speciellt nu när jag faktiskt har möjlighet att tävla Snobben, eller tävla överhuvud taget. Vi har en transport, grönt kort, licenser osvosv. Är det en regel att man måste tävla med kavaj? Känns nästan lite töntigt att jag som bara kommer tävla på LD/LC och eventuellt LB nivå kommer in med värsta kavajen liksom..? Ni som vet får gärna kommentera!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Ser proffsigare ut med kavaj, spelar ingen roll vilken nivå kavaj ser bäst ut :D

2014-07-12 @ 21:57:44
Postat av: Anonym

Tror att man måste ha kavaj, allafall om du tävlar stor häst så måste du ha kavaj. Dess utom är de snyggast

2014-07-13 @ 14:51:31
Postat av: Maja

När jag tävlade min så körde jag lite både och, tävlade ld/lc och någon lb. Tycker man kände sig lite proffsigare och mer uppklädd än hemma ;) spelar väl ingen roll vilken nivå man är!
Men en fin tröja kan ju se lika bra ut (speciellt om det råkar matcha shabraket) :)
Hoppas verkligen att det kommer gå bra för er när ni kommer ut på banorna!

Svar: Åh tack! Absolut ser det proffsigare ut :)
isabelhakansson.blogg.se

2014-07-14 @ 11:48:49
Postat av: Tove Olsson

Jag tycker man ska vara så snygg man kan, och kavaj är läckert. På lokal tävling är det okej att byta ut kavajen mot långärmad tröja eller liknande. Men på regionalt och uppåt måste man ha kavaj. Kavaj är döläckert, och va aldrig rädd för att vara för mycket! ;)
Superfin blogg!!
Kram Tove

2014-07-18 @ 12:56:16
URL: http://toveolsson.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback