På upptäcksfärd med hästisarna

Publicerat 2014-07-28 kl. 18:27:32 av Isabel Håkansson
Jag äger enligt mig själv världens finaste C-ponny, så de så!
 
Idag blev det lite utav en upptäcksfärd med hästisarna. Vi red en väg vi aldrig ridit förr, en grästäckt kringlig och lite backig väg. Där blev det en massa galopp och trav så att hästarna fick svettas lite. Snobben kändes jättefräsch och fin, red på hacket och han jobbade med hela kroppen. Efter passet var hästarna dränkta i svett och fick sig en lååång dusch vilket uppskattades.
 
Är så glad över att jag aldrig gett upp trots alla motgångar med S, han är så ootroligt fin just nu & jag är stolt över både mig själv och över honom. Glöm aldrig bort att allting lönar sig, varenda minut på hästryggen och varenda fälld tår - det kommer betala av sig ♥
 
Imorgon får jag se vad jag hinner göra med Snobben, skulle vilja backträna honom i skritt. Backträning om NÅT är viktig träning, det stärker ryggmusklerna på hästarna. Ska till Leksand med pappa dock så vi får se vad som hinns med, hoppas på backträning i alla fall! PUSS
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Jonna

åh vad härligt! :D

2014-07-28 @ 22:05:46
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback