Himlen öppnade sig

Publicerat 2014-07-21 kl. 19:38:27 av Isabel Håkansson
Hej på er! Jag är hemma efter 10 timmar på nattbuss, några timmar i Stockholm och en massa bilande - live & kicking! Det första jag gjorde när jag kom hem var ju självklart att fort som tusan svida om till stallkläder och hoppa på cykeln. Hästarna såg ut att ha det bra där dem stod i hagen, och Sanna som ridit Snobben hade det gått jättebra för.
 
Red bara igenom Snobben i ca 20 minuter idag vilket gick såå bra! Red ut på hacket för första gången, ensam dessutom. Han blev något stark i galoppen, men det var ingenting som inte gick att hantera. Väldigt trevlig var han! Såfort jag joggat klart honom efter sista galoppen så öppnade sig himlen och det började spöregna. All läder-utrustning lär se ut som torkade russin imorgon, buhu.
 
Gjorde ingenting med Philip idag med tanke på att jag var dyngsur och frös jättemycket, men imorgon tänkte jag motionera honom efter 1 veckas mini-semester för Philips (och min) del!
    Förresten, såg idag när jag ryktade Snobben att han hade en hård knöl typ precis bakom där sadeljorden ska sitta.. Snobben ömmar ingenting när man tar på den och den är varken vätskefylld eller sårig, det är bara som en hård knöl liksom! Gissar på att det är nåt form av bett ifrån broms eller liknande, nån av er som tror annat?
Sur och blöt liten ponny efter flera minuter i spöregn ↑
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Jonna

Kan vara muskelknut också :o dom är som hårda knölar men ska inte vara farligt :)

Svar: Jaa det kan det ju vara iofs :o
isabelhakansson.blogg.se

2014-07-21 @ 19:52:44
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Mickis

Jag skulle kunna tro att det är som du skrev, ett bett av nå slag :) oftast kan bromsbett göra så att det blir som små knölar.
Mu har också en del sådana :)

Och om han inte reagerar på det så är det ju ingen fara :)

2014-07-22 @ 12:03:32
URL: http://mikaelasdagbok.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback