Ett stycke otursponny

Publicerat 2014-07-25 kl. 15:05:02 av Isabel Håkansson
Vad tror ni var det första jag möttes av när jag kom till stallet vid 8 imorse? Jo, Snobben. Med bara 3 skor. Min lilla ponny till otursfågel alltså.. Så ingen hoppträning blev det utan istället skrittade och travade jag ut honom. Mamma och jag ringde vår hovslagare och rådfrågade honom, och han sa att det inte var nån fara att rida sålänge han inte var jätte öm, vilket han inte var. På söndag får han på en ny sko som tur är!
 
Red med Milla i alla fall som skulle hoppa. Gulliver var sååå pigg idag, och tyvärr kunde han inte hålla tillbaka sin energi enda fram tills vi kom till paddocken utan drog iväg ifrån ingenstans och skickade av Milla. Hon släpades efter en bit och skrapade upp princip hela kroppen och kunde inte röra sin tumme som bara blödde och blödde. Som den kämpe hon är hoppade hon upp och galopperade av honom i alla fall, trots att hon hade skakningar i ena handen och höll på att svimma - inte en enda tår fällde hon heller. Det kallas att man är en äkta hästtjej, right?
 
Klickade lite snabba bilder på dem innan vi red hemåt igen i alla fall. Ingen hoppning blev det för nån av hästarna idag, det får vänta. Jag & Milla har ju lite planer på G.. mer om det nån annan dag ;)
Fina ekipaget ♥
Lilla Snobben gick in i gamla stallet och hittade en påse med hästgodis.. såå charmig.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Jonna

Wow vilken fighter <3
Hästar alltså.. ;)

2014-07-25 @ 15:38:19
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback