Ett pass med S - check

Publicerat 2014-07-15 kl. 21:56:21 av Isabel Håkansson
Idag gick det bra att rida. Eller i alla fall klart godkänt! Snobben var jätteduktig, liiite stel och okoncentrerad till en början, men framåt mitten utav passet så släppte det och vi jobbade med varann. Jag måste lära mig att vänta på framgång & vänta ut Snobben. För han är trotsallt ingen lätt ponny som gör allt man ber om genom att knäppa med fingrarna liksom.
 
När jag ridit ca 30 minuter effektiv ridning så skuttade jag över ett 30 cm hinder med bom framför, bara så att Snobben fick variera sig lite. Han blir så glad över att få hoppa och jag tycker det känns schysst att kunna variera dressyren med lite småhopp. Det är en bra kompromiss om ni frågar S.. och mig ;)
 
Var helt död i kroppen efter 1 timme, kände inte mina ben och det flimrade framför ögonen på mig. Då har man jobbat på bra trorjag hehe! Nu överlämnar jag min lilla diamant till Mickis syster (Sanna) i nästan en hel vecka, och är tvärsäker på att hon fixar det skitbra.
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback