En liten shettis på rymmen..

Publicerat 2014-07-28 kl. 09:44:11 av Isabel Håkansson
Likt varje morgon denhär veckan så släppte jag & Pernilla ut ponnysarna imorse. Pernilla gick för att parkera cykeln medans jag skulle utfodra hästarna med morgonkraften, men det var nåt som inte stämde.. Philips boxdörr stod vidöppen och ingen Philip stod i boxen. Jag fick panik och ropade in Pernilla, tillslut hittade vi honom i gamla hagen (en hage brevid stallet som inte används på sommaren).
 
Jag är så ootroligt glad att han bara stod i gamla hagen och käka gräs, och inte hade sprungit ut på motorvägen som ligger bara några meter när man lämnar stallplan. Mitt stora frågetecken nu är hur sjutton han kunnat öppna boxdörren.. vi kontrollerar alltid så alla dörrar är stängda innan vi nattar hästarna på kvällen..
 
Anyways, god morgon! Planer för dagen? hmm.. som vanligt är mina planer för dagen rätt oplanerade. Snobben blev inte omskodd igår så det var lite halv-ledsamt, hoppas han kommer idag! Så stallet ska fixas och det gamla vanliga, sen ska jag träna dagen i ära och så får vi se om jag drar till stan ikväll och är med nån kompis/kompisar. Vad ska ni hitta på idag? :)
Snobbens morgonform imorse ↑
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Michelle

Hahaha dom är allt busiga dom där små liven! :D
Om han förstått hur han ska göra för att fiffla upp boxens lås så kan du ni alltid köpa en vanlig kedja till grimskft och låsa en extra gång. Förhindrar faror på tex vägen som su sa ligger nära.
Mvh.

2014-07-28 @ 13:05:13
URL: http://michelle.weride.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback