Be sure to taste your words before you spit them out.

Publicerat 2014-07-09 kl. 15:41:00 av Isabel Håkansson
Igår var en sån kväll då jag ännu en gång valde att logga ut ifrån allt vad sociala medier hette, för jag var förbannad. Chockad. Rädd. Rädd för mänskligheten, chockad över vad vissa faktiskt är kapabla till, förbannad på alla idioter rent ut sagt. Jag säger inte att alla måste gilla alla, för det gör inte jag heller. Jag kan ha oootroligt svårt för vissa människor - men aldrig, även om jag skulle ha genomgått min dåligaste dag i livet skulle jag aldrig sjunka så lågt som att skriva hur "ful" "tjock" "äcklig" "dålig" "vidrig" nån är, över internet.
 
Är det så svårt, att om man inte gillar en människa, avfölja den instagram, sluta läsa hennes/hans blogg, unfrienda på facebook eller however? Ibland blir jag så rädd för mänskligheten och när jag tänker på hur långt människor är villiga att gå, för att trycka ner någonannan.
 
Hur världens gulligaste människa kan förvandlas och bli nån helt annan bakom datorskärmen, det om nånting skrämmer mig så otroligt mycket. För visst är det så, att man blir modigare när man inte ser människan man väljer att skriva elakt till, i ögonen. Men face it, ni vinner ingenting genom att skriva elakt till någon. Skriver ni att nån är ful, blir ni finare då? Nope, inte ett dugg. Det som händer är att folk i er omgivning tappar respekten för er, ingenting positivt alltså.
 
Är det för mycket begärt, att ge någon en komplimang och sprida lite positiv energi? Ärligt? Over & out.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback