Allt för hästarna

Publicerat 2014-07-13 kl. 19:37:12 av Isabel Håkansson
Har haft fullt upp hela dan, stallet tog mycket längre tid än jag väntat - ovanligt? Njaaae. Red faktiskt Philip en sväng idag, skrittade ut en bit och sen tog jag några galopper i paddocken. Lillen börjar bli lite ringrostig när det kommer till galoppfattningarna nu när syrran åkt bort och han knappt rids.. får träla vidare med det på tisdag! Anledningen till att jag inte kan göra det imorgon är det för att jag ska till gröööönan, så kul.
Bild till vänster: En trött Philip efter att ha blivit jagad av alla flugor och broms hela förmiddan :(

Bild till höger: Philip ville minsann inte följa med mig på en promenad runt stallet efter ridningen, han hade hittat sitt paradis haha.
Snobben skrittade jag 10 minuter uppsuttet med hacket, sen körde vi kommunikations-övningar som planerat. Han var jätteduktig, och följde mig slaviskt vart jag än gick. Inget godis eller nånting inblandat, bara ren och skär tillit och respekt. Duktiga, älskade S. Han hade små gallor i båda bakbenen, så jag kind of dränkte dem i liniment och masserade in det länge.
 
Snobben är fortfarande lite öm på grus och hårdare underlag. Så han får skrittas imorgon igen så att det går bort helt. Efter att jag varit i stallet så cyklade jag raka spåret till Ösby och sladdade paddocken ihop med mamma, en elbil, pallar och en kedja som höll ihop allt. Jag vägrar i sten att rida i en hård paddock, den ska sladdas till varje pris när S och jag ska rida där, #alltförS
Bild 1: Snobben med slickisen efter "passet", lite svullen om magen efter att ha stått/gått lugnt i mer än 1 vecka..
Bild 2: Elbilen, en sladdad paddock och mami.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback