Vi lever i ett grupperat samhälle

Publicerat 2014-01-17 kl. 23:04:11 av Isabel Håkansson
"Hur ser du på sveriges alla olika indelningar? "Dem coola" "dem populära" "töntarna" "sportfånarna" och sånt, eller har ni sånt i sala?"
 
 
 
Ohja, Sala är definitionen av gruppering i skolor, på stan, på ridklubben och precis överallt delas alla in i små klickar, man lägger inte ens märke till det längre. I min skola har vi som på säkert många andra skolor - gruppindelningar. Dem som inte tillhör en grupp är en såkallad "outsider" och kan dra, ungefär så.
 
Vi lever i ett samhälle jag skulle vilja säga är grupperat. I skolan sitter "dem" och där står "dem", det är aldrig "här står VI, vi allihopa, förenade & tillsammans i en enda stor klunga, aldrig.
 
Igentligen finns inte så mycket att tycka & tänka kring detta. Jag vet med mig att vad jag än skriver så kommer ingenting att ändras bara för att jag slår näven i bordet liksom, men om jag ska fatta mig kort så tycker jag att det är otroligt töntigt och TRÅKIGT framförallt. End of story.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Alice

Synd är det att man alltid ska gruppera alla, håller med dig!

2014-01-18 @ 09:06:09
URL: http://skimmelfuxenalice.horseworld.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback