Vad tycker jag om..?

Publicerat 2014-01-06 kl. 12:14:00 av Isabel Håkansson
Ponnymorsor? I.R.R.I.T.E.R.A.N.D.E stavar jag dem, haha nästan så att jag får rysningar. Nu menar jag inte en engegerad mamma som bryr sig och tycker det är kul att titta på träningar och följa med på tävlingar, utan demdär ponnymorsorna som har en åsikt vare gäller ALLT och pikar varenda kotte som råkar gå förbi.. 
 
Provocation? Love it. Visst, det går överstyr ibland men det är så förbannat kul att se folks reaktion när man ser bloggare som provocerar eller om man själv provocerar. Jag själv provocerar mer än gärna människor som är såkallade "tacksamma" för det och blir sura/irriterade haha. Här på bloggen provocerar jag inte eftersom jag inte vill spela nåt spel på min blogg, men i verkligheten provocerar jag vissa rätt mycket faktiskt!
 
Kompisar som sviker? Vad finns det ens att tycka om dem..? Jag har själv kompisar som sviker mig gång på gång men som jag ändå inte kan släppa taget om, sad but true. Jag vet hur svårt det är att bara släppa iväg någon som man innerstinne tycker om så himla mycket, men som sviker en gång på gång..
 
Sporrar? Denhär debatten är såå uttjatad men jag känner ändå att jag måste få svara på den. Jag tänker alltid såhär, en häst känner om en fluga sätter sig nånstans på dens kropp, och om en fluga känns, vad gör då inte sporrar som hamnat i fel händer? Nope, jag tycker att sporrar ska vara för dem som blivit rekomenderade det av sin tränare eller nånannan duktig. Jag kan använda sporrar på Snobben om jag ska hoppa bana ibland bara för att få DENDÄR galoppen som man vill ha när man hoppar bana liksom.
Dock kan jag räkna dem gånger jag använt sporrar på Snobben under tiden han vart min på 2 händer liksom, och jag har haft honom i snart 1 och ett halvt år.
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Jonna

Håller verkligen med om det mesta du skrev!
Och sporrar och spö, jag har ridit med både och och ser inget fel med det - bara man har rätt avsikter. Dock ångrar jag mitt val att använda sporrar för det var helt enkelt min egen egoism som ville nå framgång till vilket pris som helst den gången. Usch vad jag skäms. Men använder man dom rätt för goda ändamål tycker jag det är bra hjälpmedel!

Svar: Ja precis. Folk som säger att det är djurplågeri tycker jag drar alla över en kant. För mitt i allt sparkande på små stackars ponnys så finns det ryttare som KAN rida med sporrar och hantera det bra. Om hästen är seg så tycker jag personligen att det är mycket bättre att istället för att nöta, nöta, nöta, bara "kicka" till en gång med sporren. Du är grym Jonna!
isabelhakansson.blogg.se

2014-01-06 @ 21:34:25
URL: http://ponnyvalack.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback