Iskalla fingrar & duktiga hästar

Publicerat 2014-01-23 kl. 20:16:06 av Isabel Håkansson
Hästarna skötte sig exemplariskt idag båda två, verkligen! Snobben var jättesnäll i gången idag och när jag testade sadla honom så stod han bara helt still med öronen rakt ut & typ sov. Philip var lite trött idag, anledningen till det är nog rätt enkel.. han och Fanta (shettiskompis) hade sprungit till dem var helt löddriga båda två igår!! Så han skrittades bara lite och tränade på halt och volter.
 
Snobben red jag igenom lite lätt i alla gångarter och han var jättefin! Mjuk, följsam och gjorde allt rätt skulle jag vilja säga. När jag ridit i ca 40 minuter så började mina fingrar bränna extremt pga kylan så jag travade snabbt av honom och sen övergav jag honom till min syster som fick skritta av hästarna förhand. Jag var tvungen att springa in i stallet och tina upp fingrarna innan jag kunde gå ut och hjälpa till att skritta av, för shiiit vad ont det gjorde!
 
Ni vet ju redan att jag både stretchar, masserar och lindar S ben efter ridning så det behöver jag ju inte skriva mer om ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback