Dan innan fredag

Publicerat 2014-01-23 kl. 14:56:37 av Isabel Håkansson
Kom hem från skolan nyss, det gick bra fram till matte lektionen kom.. lämnade salen så himla arg & irriterad haha. HATAR matte och att jag suger på det gör inte saken bättre, blä! Jaja, jag kämpar vidare I guess!
 
Tänkte byta om nu dirket och bege mig upp till stallet. Snobben fick utbrott bokstavligt talat i tisdag i stallgången och hade drygat lite igår i gången när Mickis hade honom.. får se hur han är idag. Han har varit lite tjurig när vi sadlat på senaste, så vi vet inte om det kanske har med det att göra. Inga knölar eller känningar har han när man tar på ryggen iallafall, och han är glad och pigg när man rider. Ska till veterinären nångång nästa vecka och göra en hälsokoll på honom för säkerhetsskull. Jag är så nojig vad det gäller mina bebis-hästar och det sista jag vill att dem ska ha ont. Förhoppningsvis är det något så enkelt att sadeln behöver bytas eller att han ska gå utan den ett tag, håller tummarna!
 
Mickis red honom runt Ösby igår iallafall i alla gångarter barbacka, han skötte sig bra och trampade under sig. Pigg men något tittig, inget ovanligt dock då Snobben är lite mörkrädd av sig ;) Idag blir det lydnad på banan, tror nog att vinterpiggelinen behöver det!
Om du bara kunde prata..
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback