För alla nya läsare

Publicerat 2014-02-17 kl. 22:42:50 av Isabel Håkansson
För alla nya läsare tänkte jag nu dra en snabbis om vem jag är samt ta en presentation om hästarna också ↓
 
Jag heter då Isabel Håkansson, fyller 15 år i höst och brinner för hästar och ridsporten. Älskar allt som har med hästar att göra och spenderar all min lediga tid i stallet. Går i 8:an och pluggar som alla andra tonåringar. När jag inte är i stallet så är jag mycket med kompisar eller spenderar tid hemma med alla övriga djuren på gården.

Snoopy eller Snobben som ni kommer få läsa är min egna C-ponny som jag och min familj köpte sommaren 2012. Han är rätt kraftigt byggd och maffig att rida om man rider honom på rätt sätt. Alla kan rida honom men det är få jag sett som verkligen kunnat rida honom i alla gångarter. När han kom var han rätt outbildad och kunde inte ridas ut på. Han var överallt och ingenstans hela tiden och hans hjärna gick i högvarv minsta lilla fel man råkade göra. Men efter mängder av träning, TID, blod, svett & tårar så genomgick vi den tuffaste resan nånsin och klarade oss ur det!
 
Han går från klarhet till klarhet hela tiden och hoppar med lätthet 1 meter och allt man styr på iprincip. Igentligen har jag väl inga mål med honom utan jag vill bara fortsätta komma honom närmre och stärka vårt band ytterligare. I sommar är planerna att komma ut och tävla lite om allt går vägen vilket jag både tror och hoppas! Snobben är min bästakompis och den absolut finaste varelsen i hela världen om man ser det ur mitt perspektiv 

Philip är min systers ponny som hon har på foder under obestämd tid. Han har vi haft i 10 månader och han är verkligen vad man skulle kunna kalla världens snällaste häst! När vi fick honom hade han en mage som hängde i backen och förstod inte ens signalerna av att styra och stanna, galoppfattningar var bara att drömma om och han kunde galoppera 2-3 steg om han fick springa in i galoppen.
 
Han fyllde 7 år nu i Januari och somsagt så var han nästintill oinriden när vi fick hem honom så vi har tagit det lugnt med honom och gett honom mycket mini-vilor här & där, men i dagens läge kan han både galoppfattningar och ridning på böjt spår helt utan problem. Jag brukar ha honom nån/några dagar i veckan och jag tömkör och promenerar honom endast. Målet med honom är bara att ha så kul som möjligt, utveckla honom och min syster tills vi känner att vi är färdiga helt enkelt.
Jag tog med första bilden trots att han tog ett lite konstigt hopp (kliv) på den bara för att han var så söt hihi!
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Josefin Pageryd- hästbloggen

Riktigt fin blogg :) kram

Svar: Tack så mycket! Kram
isabelhakansson.blogg.se

2014-02-19 @ 18:40:16
URL: http://www.pageryd.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback