Ett stycke Philip tömkörd

Publicerat 2014-02-19 kl. 18:51:20 av Isabel Håkansson
Idag prioriterade jag lillens (Philips) motion då det nästan bara är bra om S får vila lite då & då. Han tömkördes somsagt och det fick bli en tur runt armanbo. I början bara lät jag honom skritta i valfritt tempo, han klev på med friska steg vill jag lova och han var glad över att få komma ut :)
 
Philip har inte tömkörts så mycket ute då jag inte riktigt vågat det, så han var lite tveksam när vi kom till våran vändpunkt där vi i vanligafall brukar vända hemåt men jag väntade ut honom. Så fort han var framskrittad så lät jag honom trava en bit i friskt tempo innan jag körde igång med lite intervaller i skritt & trav. Jobbade honom lite i skritt stundvis och han var jättefin, han har inte ridits i form mer än några varv i skritt med mig innan vilket var ett tag sen så jag tar det lugnt än så länge.
 
Som avslut lät jag honom trava några varv på en volt och sen nöjde vi oss. Philip var duktig idag och han var nog minst lika nöjd som jag efter passet!
4 bilder sen idag
Publicerat i Philips ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback