Stallrutiner // vinter

Publicerat 2014-12-05 kl. 15:10:00 av Isabel Håkansson
♥ Mocka, halma på nytt, skrubba vattenhinkarna och spola ur ordentligt med hård stråle (hästarna ska alltid ha nytt, fräscht vatten), packa hö, göra kraftfoder.
 
♥ Ta in hästarna och stalla upp dem i gången. 
 
♥ Täcka av och borsta igenom noggrannt, visitera och trycka på ryggen. 
 
♥ Motionera på ett eller annat sätt. 
 
♥ Linimentera in benen och stretcha vardera sida 3-4 gånger. Mycket fokus på att stretcha bogpartiet, men även benen. 
 
♥ Pussa godnatt och ställa in i boxen där dem får kraftfoder och hö. 
 
♥ Städa stallet, sopa stallgången + vattna så att det inte blir så dammigt. 
Alltså, gaaash.. vad jag älskar mina hästar. Jag måste faktiskt få säga att jag är stolt över mig själv, för all den tid jag lägger på dem. Deras pälsar blänker alltid, Snobben strumpor är aaalltid vita, svansarna är alltid utredda och klippta, hästarna får alltid daglig visitering, omskötsel och varierad motion men framför allt.. dem får verkligen känna sig uppskattade & älskade av mig och min syster. För det är dem ♥
 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: angelica jalonen

roligt inlägg :) vilka tider går dom ut och in? hur ofta fodras dom ? :)

Svar: Tack! :) Dem går ut klockan 07:00 varje morgon, och in ca 15.00. Dem får morgonmaten klockan 05:30, lunch mellan 11-11.30, middag ca 15-16 och kvällsmat runt 19-20!
isabelhakansson.blogg.se

2014-12-06 @ 19:34:57
URL: http://equua.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback