Glashala ridvägar och obroddade hästar.

Publicerat 2014-12-16 kl. 21:03:00 av Isabel Håkansson
Jag har inte broddat någon utav hästarna ännu, mamma har köpt broddar & allt finns i stallet.. Det är bara jag som nte haft tid att fixa det än, jag skulle gärna vilja ha lite hjälp av nån som verkligen vet hur man gör.. Jag är så noggrann med att inte göra saker helt själv, som jag inte är 100% säker på att det blir rätt utfört. För hästarnas bästa såklart! Hur som helst, idag var det kallt utomhus vilket resulterade i att marken var stenhård och det låg stora, glashala isfläckar utspritt över ridvägarna.
 
Så med det sagt slängde jag på Snobben ett schabrak och ett reflextäcke över som jag fäste fast med hjälp av en täckesjord, sedan satte jag på reflexband på Snobbens ben, tog på mig en reflexväst, knäppte på pannlampan och gick ut för att åtminstone kunna skritta ut barbacka, vilket gick kalasbra! Idag var han skarp, min lilla Snobben. Minsta lilla rörelse ifrån mig uppe på ryggen gav direkt resultat på Snobben, lutade jag mig lite fram så började han trava, tog jag bak händerna nån centimeter så tvärnitade han etc. Men mest av allt var han pigg och ville fram, fram, fram. Så synd att vi inte har tillgång till ridhus dagar som dessa då vi nog skulle kunnat få till ett riktigt bra ridpass just idag ;)
 
Vi red en rätt lång runda på 5-6 km, jag passade på att rida lite längre när jag var ute i så pass bra tid och ändå bara kunde skritta, liksom. Snobben skrittade på glatt över både broar och fält, nemas problemas för honom. Han har blivit så otroligt duktig och jag KAN INTE FÖRSTÅ att Snobben inte kunnat ridas ut förut.. Det går inte in i mitt huvud.. Nu total-älskar han att ridas ut och får han bestämma så ska vi rida ut varenda dag, galoppera fort och busa fram på grusvägar och över fält. Trots att vi inte åtstakommit nånting på tävlingsbanorna så har vi ändå kommit längre än vad många andra gjort, vår resa har vart tuff men ändå heeelt galet bra. Vi ihop är ett bra team, helt enkelt. 
 Bilden till vänster: Snobben som kikar över dem alltför höga skötselspilltsväggarna (enligt honom), han är ju trots allt rätt liten och får därför sträcka sig rejält för att kunna se över.. hihi!
 
Bilden till höger: Snygga ponnyn, redo för ett pass ute i kylan. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback