Mitt i all stress..

Publicerat 2014-12-02 kl. 15:48:04 av Isabel Håkansson
Bilderna är tagna för ca 20 minuter sen precis när jag klivit av bussen, så fin himmel ♥
 
Mitt i all stress, står jag. Herregud vilken hets det är just nu i skolan innan jul, alltså. Imorgon har jag spanskaprov, torsdag ännu ett spanskaprov och ett fysikprov efter det, idag skrev jag ett matteprov och igår ett kemiprov. Borde det inte vara olagligt att ha så mycket prov att plugga till samtidigt, eller? Jag som tyckte att nian varit så chill hittills, och nu vet jag varför. Lärarna har satt in alla prov och inlämningar som en stor klump nu innan jullovet. Hm, tack för den. 
 
Ikväll är det klasskväll i skolan där alla ur klassen skulle köpa med sig hämtmat och umgås, men det måste jag skippa eftersom att jag måste plugga och rida Snobben. Tråkigt - japp, men ibland måste man välja bort roligheter för viktigare saker. Vilket i det här fallet är plugg och stallet. Hur som helst, HEJ! Hur mår ni idag? Jag mår faktiskt väldigt bra, bortsett ifrån dem små stressmomenten jag skrev om över i inlägget. Jag känner mig glad och säkrare i mig själv än på länge, faktiskt.
 
Planerna för Mr.S idag är antingen att longera honom i 15-20 minuter på volten med inspänningar i paddocken, endast i skritt dock eftersom paddocks-underlaget är stenfruset, eller rida ut och jobba honom lite i skritt och trav där med, galoppen är bara att glömma bort. Det är fruset överallt och jag vill inte riskera svullna och onda ben i vinter igen, aldrig nånsin mer. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback