Lördag, älskade lördag.

Publicerat 2014-12-20 kl. 19:50:16 av Isabel Håkansson
Imorse vaknade jag tidigt utav att Alice, en av våra tre andra hundar, hoppade upp i sängen och la sig på min mage (?).. haha. Så jag låg och gosade med henne länge innan jag bestämde mig för att gå upp & kicka igång dagen. Jag åt en rätt snabb och enkel frukost, gav kaninerna mat, hoppade i stallkläderna och sedan gick jag raka spåret upp till stallet för att sätta igång med lite stallsysslor.
 
Idag hade jag 4 boxar att mocka, två hästar att rida, 12 höpåsar att packa och 3 hästar att rykta, så jag hade minst sagt fullt upp princip hela dan. Snobben blev den första hästen som jag tog in och började göra i ordning, han gick ett pass på den benhårda banan.. Jag hade inte tiden att rida ut så det fick bli ett lydnads pass i paddocken istället som sagt, i bara skritt. Det finns ju roligare saker att göra än att träna halter och tempoväxlingar i skritt liksom, men det är såå nyttigt och välbehövligt samtidigt.
 
När jag var klar med Snobben så flätade jag ihop hans svans, kratsade hovar, borstade av en snabbis och sedan kom Sandra som skulle rida Pepsi tillsammans med mig dagen i ära. Pepsi var SÅ pigg idag, alltså verkligen jättepigg. Han gjorde små glädjerus dem första galopperna och var bara allmänt glad, så himla kul! Efter mig så red Sandra och hon red honom på ett bra och mjukt sätt vilket gjorde Pepsi lugn och höll hans nerver i schack.
 
Lite synd är det faktiskt, att Snobbens ben är så pass känsliga för vilket underlag han rids på.. Rids han på ett för hårt underlag i nån annan gångart än skritt så blir han lite lätt svullen i bakbenen, jättedrygt är det. Men men, jag är supernöjd med dagen och imorgon blir det förhoppningsvis en uteritt i morgonsolen ♥
↑ 2 härliga bilder ifrån imorse ↑
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback