Kan man vara pigg och seg på samma gång?

Publicerat 2014-12-29 kl. 21:15:00 av Isabel Håkansson
Alltså, dagens ridpass - jag är kluven. Hur kan en häst gå från att vara som en seg kola till att bli så pigg att det knappt går att hålla i eller att man flyger fram som på en dressyrhäst? Fråga Snobben, han kanske har nåt vettigt svar på det.. haha. Idag hade jag nämligen planerat att rida bort till en klätterbacke och rida upp & ner för den ettpar gånger, i skritt då eftersom marken var stenfrusen. Dem planerna sprack dock ganska fort då jag hoppade upp och Snobben bokstavligttalat smög fram och stannade ca varannan meter? Alltså WHAT, tänkte jag. VARFÖR? 
 
Efter att tag iallafall när vi kommit en bit ifrån stallplan och Snobben fortfarande smög på i sitt snigeltempo så delade sig vägen och jag tänkte, okej - jag låter Snobben bestämma väg härefter. Och mycket riktigt så svängde han av till vänster, det vill säga vägen bort ifrån klätterbackarna. I samma sekund som han klampade in i den nya riktningen bort mot ett litet område så blev han pigg, trippig och stark som en oxe. Underlaget var hyfsat så jag lät honom trava några meter åtminstone.. och vilken jäkla trav han hade! Helt underbar, som att sväva på moln och jag som red barbacka rörde mig inte en millimeter. 
 
Under vår ridtur därefter iallafall så hoppade han både diken och "pulsade" i snö på ett oplogad gärde, vilket han tyckte var galet kul! Jag undrar fortfarande varför han var så seg på vägen mot backarna..? Om han tycker att den ridslingan är allmänt tråkig, om underlaget är annorlunda där eller nåt annat? HM.. 
 
Söt är han ju, iallafall ↓
Min mysiga, underbara och alldeles egna Snobben. Shit, vilken speciell liten indvid han är. Kort sagt. Alla skulle behöva nån som honom, då skulle ingen vara olycklig ♥
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer
Postat av: Jonna

Men sötisar!!
Pulsa i djupsnö är ju också bra träning, smart Snobb ;)

2014-12-29 @ 21:50:42
URL: http://ponnyvalack.blogg.se
Postat av: Caroline

Haha men gud vad gulligt! Känner igen det där ;)

2014-12-29 @ 22:40:29
URL: http://turbosuit.horseworld.se
Postat av: Emilia

Asså give me your pony<3 Han är helt bedårande vacker och söt!

2014-12-29 @ 22:42:00
URL: http://emiliaa.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback