Ge mig tips på bra vitaminer för hästen!

Publicerat 2014-12-30 kl. 15:50:00 av Isabel Håkansson
 
Okej, snälla hjälp mig! Jag är inne i värsta vitamin-träsket och vet inte vad jag ska köpa för vitaminer till mina hästar.. Just nu får dem bara kraftfoder och hö (jättefint hö för att tillägga) och jag känner att jag vill kunna bidra med nån extra vitamin till dem. Jag har börjat lägga märke till att Snobbens päls inte är lika glansig och fin som den var tidigare i höstas och så som jag borstar och pysslar med honom varje dag så lägger jag dirket märke till när nånting ändras.. vilket i det här fallet är då - pälsen.
 
Jag googlade runt på alla vitaminer som fanns till hästar att köpa princip och dem 3 vitaminerna på bilden över är dem vitaminer jag skulle kunna tänka mig köpa. Mamma tyckte att vi kunde ge hästarna multivitamin nu och sedan köpa B-vitamin till våren när det är dags för pälsbyte.. vad tycker ni? HELP ME. 
Publicerat i Allmänt,

Kommentarer
Postat av: Anonym

Mina hästar får mineraler/b-vitamin, olika mängder kraftfoder beroende på, men oftast kli, betfor, linfrö, och nån typ av "vanligt" kraftfoder, varierar somsagt beroende på deras behov:)

2014-12-30 @ 19:17:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback