En alltför stel häst..

Publicerat 2014-12-02 kl. 21:50:00 av Isabel Håkansson
Hej och godkväll på er goingar ♥ Nu har jag precis kommit hem ifrån stallet och hunnit duscha, ha facemask och baka några riktigt goda kladdkakemuffinsar som just nu står och svalnar under en kökshandduk. Dem ska jag äta under ett ph-avsnitt lite senare ikväll, tisdagslyx! Hur som helst, Snobben reds ut idag som planerat. Det blev endast skritt och några få meter i trav pågrund av underlaget. 
 
Snobben var stel och SÅHÄR okoncentrerad idag, verkligen. Han har varit stel nu i över en vecka vilket gör att hans steg inte är lika luftiga och "stora" som innan och allt går runt i en enda stor cirkel. Imorgon har därför jag och mamma bestämt oss för att lasta på Snobben och köra in till ridhuset för att trimma igenom och försöka jobba igenom Snobben ordentligt. Jag kommer faktiskt att sätta på Snobben en snodd och ha den på under uppvärmningen på längsta utspänning, alltså kommer den bara att hänga där iprincip och vara som ett litet, litet, notera ytterst litet stöd. Förhoppningsvis får jag igenom honom ordentligt då! 
 
Förresten, idag gick Snobben med sitt vintertäcke ute för första gången i år.. såhär tyckte han om det ↓
Haha lilla hjärtat, han föredrar att gå med tunna täcken alla dagar om året. Vintertäckena är så tjocka och tunga, MEN välbehövligt för hans alltför stela kropp.. at all. 
Publicerat i Snobbens ridbok,

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback